Första advent

Första advent, jag kom på innan att jag inte riktigt fattar att det är december. Min favoritmånad är äntligen här och jag hoppas på snö till veckan! Tycker dock att kylan är lite jobbig, när man bor på södra västkusten är man inte direkt van vid att tempraturen sjunker till -10 grader...
 
Denna helgen har bestått av en massa julmys! I fredags vaknade jag, faktiskt väldigt pigg och välmående med tanke på 200-dagars på torsdagen, och åkte till farmor och farfar. Där stod korvgörande på schemat! Dock fick vi avbryta det mitt i då själva korvstoppar-tratten hade gått sönder efter 43 års användande.. Dålig kvalité skyllde vi på! Igår åkte jag ner till Alice tillsammans med Fanny och Emelie för lite julgodisbak! Det blev rockroad (som faktiskt blev riktigt god! jag brukar inte tycka om rockyroad speciellt mycket...) och lite tryffel :) Sedan blev det också film i form av Tomten är far till alla barnen (såklart?) och popcorn. Idag åkte jag tillsammans med min lillasyster och pappa till farmor och farfar igen för att först äta, sen övningsköra en runda (gick riktigt bra faktiskt! kändes väldigt bra...) och sedan pepparkaksbak! Jättetunna gjorde jag, för första gången nånsin så trydde inte mitt tålamod!
 
Nu har jag ännu en vecka framför mig med skola, nationellt tal på tisdag som jag inte är klar med överhuvudtaget.. Får ägna mina håltimmar till det imorgon! Men helgen verkar lovande iaf, födelsedagsmiddag på fredag och födelsedagsfest på lördag, AWESOME!
 
Vi skyller på att vi har känt varandra så länge (15 år) att vi inte längre har något att prata om, så nu gör vi bara fula miner, ljud och danser till jullåtar och skrattar åt oss själva. Det är det vår relation går ut på. (y)
 
Jag och syster påväg till dop förra söndagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback